Kamis, 19 November 2015

Kesan-kesan sampingan Essiac

Kesan-kesan sampingan Essiac

Essiac, nama itu menjadi lebih dan lebih popular. Ini kerana ia boleh menjadi salah satu daripada ubat mungkin untuk kanser. Essiac sebenarnya teh herba yang terdiri daripada akar Burdock, warna merah bata biri-biri dan akar perkelahian India. Ini teh herba sentiasa dijual dalam campuran pelbagai herba.

Herba sentiasa dipercayai baik untuk kesihatan. Mereka mempunyai beberapa atau jenis lain sifat-sifat penyembuhan. Teh Essiac sebenarnya dibuat oleh seorang jururawat Kanada bernama Renee Cuisse. Teh herba memainkan peranan penting dalam mengukuhkan sistem imun dan mengurangkan saiz tumor. Ia juga membantu membersihkan darah dan menyahtoksik darah. Terdapat banyak lagi faedah seperti pembaikan sel dan memulihkan tahap tenaga tewas kepada kanser.

Walaupun semua faedah ini terdapat sejumlah risiko dengan teh Essiac. Salah satu perkara utama yang perlu diperhatikan adalah bahawa tidak ada kajian saintifik atau bukti untuk membuktikan bahawa teh membantu menyembuhkan kanser. Walau bagaimanapun, pesakit kanser, yang telah mempunyai teh, telah menunjukkan cukup sedikit peningkatan dalam keadaan mereka. Ini jenis teh herba juga boleh digunakan pada terapi kemo.

Antara kesan-kesan sampingan teh Essiac adalah loya dan sembelit walaupun ini jarang berlaku. Cirit-birit dan muntah boleh hadir pada mulanya. Sesetengah orang menunjukkan tahap penurunan gula dalam darah. Ia juga boleh menyebabkan kerap membuang air kecil. Ia menyebabkan kecacatan atau tanda pada kulit bagi sesetengah orang. Batuk dan sejuk hasil biasa, tetapi mereka hilang. Kebanyakan tanda-tanda ini kelihatan pada mulanya apabila seseorang mula minum teh herba; dan seterusnya kesan sampingan Essiac hilang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar